sabrinaoonincx.reismee.nl

Surprise I'm back!

Hoi!

Surprise! Zoals de meeste van jullie wel weten ben ik terug thuis, eerder dan gepland maar het is goed! Na 12 keer de lucht in te zijn gegaan met het vliegtuig en meer dan 30.000 km in 8 maanden afgelegd te hebben in een auto, bus, boot of trein, is het goed om terug thuis te zijn, inmiddels ben ik al een week thuis.

Met een super leuke groep zijn we van Bangkok naar Singapore gereden. In 14 dagen. Ik ga proberen de highlights te vertellen want anders word de blog mega lang en dat zal ik jullie besparen. De meeste hebben dan ook al de verhalen van mij zelf gehoord en als je het nog niet gehoord hebt; je weet waar ik woon.

Ik ben een week in Thailand geweest en kwam aan in Bangkok, ik was daar op zaterdag al aangekomen en maandag avond heb ik de groep ontmoet. Ik had dus een paar dagen in Bangkok die ik toen zelf ben gaan ontdekken. Bangkok vond ik een mooie stad maar na 3 dagen had ik het wel gezien en blij dat ik weg kon daar. Veel te druk! Overal mensen en als je wilde oversteken moest je maar hopen dat je nog leefde aan de andere kant van de straat. Ik heb verschillende tempels bezocht, zo zijn we naar verschillende eilandjes geweest en heel veel verschillende plaatsjes, iedere dag bestond uit vroeg opstaan en rijden naar de volgende plek. Ik ben gaan stappen op het strand. Het was een super leuke plek om uit te gaan en gewoon op het strand. Het duurde wel even voor we terug waren bij het hotel, we hadden het paadje gemist dat naar ons hotel leiden. Ik ben op Ko Samui Island geweest, het was daar ook weer super mooi! Daar hebben we gesnorkeld, maar we mochten geen verwachtingen hebben, het snorkelen, het strand stond niet in de top tien van Thailand. Ik heb een nacht door gebracht in een hotel waar de apen in je achtertuin had. Ze liepen in de nacht over je balkon en de volgende ochtend wilde ze samen met ons ontbijten.

Vanuit Thailand gingen we door naar Maleisië. We staken de grens over en het leverde weer een stempel op in het paspoort. Ik ben een week in Maleisië geweest en wat mij het meest bij zal blijven is het leven zoals de maleisiërs doen. We zijn met de groep naar een afgelegen regenwoud gegaan, daar bleven we een nachtje slapen. Daar aangekomen zijn we gaan lunchen, het was lekker! Alles stond natuurlijk in het teken van de cultuur leren kennen. Na de lunch werd ons verteld waar we zouden slapen; we sliepen in houten huisjes. Verder hebben we die middag lekker spelletjes gespeeld met de groep. Voor het avond eten kregen we allemaal een doek die we moesten dragen als een rok, ook de jongens. We gingen dineren zoals de Maleisiërs doen. Op de grond, in de rok en met de hand eten, je mocht alleen je rechterhand gebruiken om te eten. Het was leuk om een keer mee te maken zoals de Maleisiërs leven en deel te nemen aan een nieuwe cultuur. We sliepen die nacht in de houten huisjes, met onweer in een regenwoud. De onweer was onweer die ik nog nooit eerder gezien heb. De knallen waren nogal hard. Alsof er een bom naast je bed ontplofte. En dat voor anderhalf uur lang, ongeveer iedere 10 minuten. Dat was geen pretje maar het is wel iets dat je meegemaakt moet hebben als je in een regenwoud slaapt. De volgende dag zijn we naar de theeplantages in de Camaron Highlads geweest, het is hetzelfde als de rijstvelden in Vietnam, maar het was best bijzonder om te zien. We hebben Kuala Lumpur natuurlijk niet overgeslagen. We zijn naar de beroemde gekleurde trappen gegaan. Bij de Batu Caves, het zijn zo'n 300 trappen omhoog om boven te komen en eventueel de dark cave te bezoeken. Die hebben we bezocht en dat was inderdaad erg donker. Je ogen waren open maar toch leek het alsof ze dicht waren, je zag echt niks, het was compleet donker. Na Kuala Lumpur zijn we door gegaan naar Melaka, de plaatst voor we in Singapore zouden zijn. Het was een klein stadje maar weer erg mooi, er zat een Nederlandse colonie. Je had er een oude kerk met Nederlands geschreven teksten, Nederlandse kroegjes.

Tijd voor de laatste deel van mijn reis: Singapore, op zaterdag kwamen wij aan in Singapore en namen we op zondag ochtend vroeg afscheid van de groep, de meeste mensen vlogen zondag terug naar huis of naar de volgende bestemming en ik had nog 4 dagen om Singapore te ontdekken. Ik heb bijna alles kunnen doen en zien wat ik wilde, ik heb alleen de night safari niet gedaan maar dat komt nog wel een keertje. Als ik ooit die kant op ga maak ik een kleine overstap op Singapore en wil ik dan de night safari doen. Ik ben bij de Marina sands geweest en hebben we de lichtshow gekeken. Best mooi! Ook hebben we een drankje gedaan op de rooftopbar van het hotel;Marina sands hotel. EHet was op de 57ste verdieping dus je had een heel mooi uitzicht op de stad. Het was donker wat het nog mooier maakte. Ik ben bij Gardens by the bay geweest. Ja eigenlijk alles wat je moet doen en gezien moet hebben heb ik gedaan.

Toen was het tijd om naar huis te gaan om iedereen te verrassen. Alleen mama, papa en Anouk wisten het. (Teminste dat dacht ik). Ik wilde opa, oma, ome Alphons, Hilda en Chantal vd Broek verrassen. Alleen hadden opa en oma mij verrast! Zij stonden op schiphol samen met papa, mama en Anouk. Dat was natuurlijk een grote verrassing, die ik niet verwacht had. Maar wat was ik blij dat ik ze zag! Ome Alphons en Chantal hadden Anouk en mama met een smoes naar ons huis gelokt. Toen ik door de deur naar de keuken liep wisten ze even niet wie of wat ze zagen, het duurde eventjes voor ze mij herkent hadden maar wat was de verrassing goed gelukt! De meeste vriendinnetjes en familieleden heb ik inmiddels weer gezien en dat voelde goed! Ik ben blij dat ik eerder ben terug gekomen.

Waarom ik eerder ben terug gekomen? Omdat 14 dagen in Singapore te lang is, je kan daar 5 dagen blijven en je hebt alles gezien. Ik kon niet terug vliegen naar Maleisië of Thailand, ik had niet genoeg vaccinaties gekregen en geen Malaria tabletten. Dus toen dacht ik dan kom ik terug naar huis en verras ik iedereen. Het voelt goed om weer terug thuis te zijn!

Thankss voor het lezen van mijn blogs, nu begint het normale Nederlandse leventje weer, moet ik weer gaan werken, leuke dingen doen met familie en vrienden.

Liefss,

Sabrina!

Reacties

Reacties

Jolanda renne

Wat fijn dat je weer thuis bent en wat een mooie belevenissen weer?

Mama xxx

De laatste blog........leuk geschreven weer. Wat een avontuur zeg, heel veel gedaan, ondernomen, gezien, leuke mensen ontmoet, lieve hostparents en een kroelepoepie van een hostkid. Dit zit in je
♥je en kijk je mooi op terug, mooie herinneringen gemaakt. Super gedaan meid......fijn dat je er weer bent....

Tante jeanne

Wat een mooi verhaal schat. Je zit er gelijk in het verbeelding en zie wat je schrijft . Zo mooi . Maar ben ook heel blij dat je weer thuis bent schat . Heb je gemist ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!