sabrinaoonincx.reismee.nl

Eastcost, trip met papa, mama en Anouk

Hoi!

Ik bereid je voor het is een lange blog ?

De vakantie met mijn ouders en zusje zit erop. We zijn van Brisbane naar Cairns gereden en nog twee plaatsjes boven Cairns, Cape Tribulation en Port Douglas. We zullen eerst in Brisbane beginnen.

Waarvan ik vond dat het de high lights waren heb ik ze laten zien, South bank het park in het centrum, we hebben door Brisbane gelopen en gefietst, over de storybridge. Hebben we gebarbecued op kangaroopoint, met mooi uitzicht op de rivier en de stad. Zijn we op maandag ochtend heel vroeg opgestaan om de zonsopkomst op Mount Goot-tha te kijken. De zon kwam op achter de stad. Wat was dat mooi! Ook daar heb ik doei gezegd tegen Annabelle, nu is het tijd voor ons beide om te gaan reizen. We zijn daarna nog eventjes in de Botanical gardens geweest, maar daar was niet zoveel te zien, aangezien er in de winter niet heel veel groeide daar in die tuin. We zijn daarna naar de Glass house mountains gereden. Een nationaal park waar je een aantal wandelingen kunt maken dus dat hebben we gedaan. Op die dinsdag hebben we Brisbane verlaten en zijn we naar Byron bay gereden. Een klein hippie plaatsje, maar wel een heel gezellig plaatsje waar je snel met andere mensen contact kan maken. De volgende dag zijn we naar de Australia zoo geweest. De dierentuin van Steve Erwin. Die avond zijn we nog naar Noosa gereden. We hebben daar een relax dagje gehad en lekker aan het strand gelegen. Op vrijdag hebben we daar de hike gelopen. Na de hike zijn we naar Rainbow beach gereden. Een heel klein plaatsje wat eigenlijk maar uit een straat bestaat, er was ook maar een busstop. We zijn daar in de avond eventjes naar het strand geweest en hebben we sandboarding gedaan.

De volgende ochtend was het tijd om naar Fraser Island te gaan, het grootste zandeiland ter wereld. Het was daar heel mooi! We moesten met een 4x4 bus over het eiland toeren. De eerste dag zijn we naar 2 meren geweest en hebben we rond gereden over de beachhighway, met 80km/uur over het strand in een bus. Na daar goed geslapen te hebben zijn we de volgende dag naar een uitkijk punt gereden. We hebben daar eventjes gezeten maar wel alles gezien: haaien, manta roggen, dolfijnen, schildpadden en natuurlijk hump back whales. Eentje was heel actief en sprong 3 keer achter elkaar het water uit! Ook hebben we daar de Dingo’s gezien. Wilde honden die hier in Australië leven. Fraser was heel mooi! We zijn daar twee dagen gebleven. Na Fraser zijn we naar hervey bay gereden. Na hervery bay was town of 1770 aan de beurt, weer een klein plaatsje waar captain cook aan land kwam. We hebben daar in een heel gezellig tentje zitten lunchen. Als je er kwam voor dinner had je de kans dat je kangaroo’s zag. Het was in een grote tuin met heel veel mooie bloemen en bomen. Ook hebben we daar een wilde kangaroo gezien.

We zijn vanuit daar naar Airlie beach gereden. De plek waar we naar de Whitsunday Island zouden gaan. De Whitsunday Island zijn een hele boel eilanden bij elkaar, 74 kleine en grote eilanden.

Om daar twee dagen naar toe te gaan moesten we slapen op de boot. De eerste dag bestond vooral uit varen. Het was ongeveer drie uur varen naar een van de eilanden. We hebben daar toen op dat eiland een wandeling gemaakt. De wandeling begon op het “strand” het was eerst een strand maar na de cycloon van vorig jaar lag er alleen nog dood koraal, koraal dat was afgestorven. Het was wel bizar om dat zo te zien. Normaal zien we alleen koraal onder water. Maar goed, we zijn begonnen met de wandeling aan die kant van dat eiland. Aan de andere kant van het eiland had je alleen maar wit strand, heel wit zand. We hebben daar nog eventjes aan het strand gelegen, want zwemmen kon daar niet echt. Overigens kan je bijna nergens echt zwemmen in de zee aan de oostkust, je hebt kans op krokodillen en gevaarlijke kwallen. Na de wandeling zijn we terug naar de boot gegaan en was het tijd voor dinner en tijd om te gaan slapen. Je sliep in een heel klein bedje, met 18 mensen hebben we op die boot geslapen. Het ging redelijk, de boot schommelde een beetje door de golven van het water. De volgende ochtend zijn we gaan kayakken en hebben we weer wat marine life gezien. Eagle ray en stingray’s. In de middag zijn we nog eventjes gaan snorkelen, maar als ik eerlijk ben vond ik het niet zo mooi en was er weinig te zien. Oké misschien zijn wij dan als gezin verwend en hebben we al op meerdere mooie plekken gesnorkeld en gedoken.

De dag na de Whitsundays zijn we door gereden naar Townsville. Een plaatjes aan de oostkust waar we naar een aqaruim en turtle hospital geweest. Het was heel mooi om te zien en er waren veel verschillende vissen. In het turtle hospital waren op dat moment 3 turtles. 2 waren er nog ziek en de andere was daar voor research. De dag erna zijn we naar Mission beach gereden. Ik wilde daar heel graag de zonsondergang kijken omdat die daar heel mooi zou zijn. Helaas was de supermarkt dicht en konden we geen picknick doen bij sunset. Dus hadden we bedacht om toch al naar cairns te rijden i.p.v. dat te doen na de sunset. Wat goed bleek te zijn want de boeking van het hostel was niet helemaal goed doorgekomen. Gelukkig hadden ze nog twee kamers vrij en is het goed gekomen.

Het was inmiddels maandag 10 september en is het tijd om te duiken op het great barrier reef (GBR). We zouden twee duiken maken op 2 verschillende plaatsen, de zee was nogal wild op de heen weg en dat deed het niet helemaal ten goede, gelukkig voelde ik mij snel beter voordat we het water in gingen. We hebben best wat gezien, veel koraal, ook dood koraal, veel vissen en wat grote vissen. Ook hebben we een wittip haai gezien. Het was best mooi, maar ik had nogal een grote verwachting wat het niet helemaal waar maakte. Maar we hebben er wel van genoten. Een ook papa heeft heel mooi gesnorkeld. Bij de boot zat nog de meeste vis. Over een paar jaar kan je niet meer duiken op het GBR. Er zitten nog maar weinig vissen en het koraal is flink aan het afsterven.

De dinsdag zijn we weer vanuit Cairns vertrokken naar Cape Tribulation, een regenwoud, wel heel mooi! We hebben geslapen in een houtenhuisje. Daarna was het tijd om terug te gaan rijden naar Cairns. We zijn nog even gestopt in Port Douglas. In de middag waren we terug naar Cairns gereden, zodat ik mijn kleren kon wassen en kan gaan klaar maken voor de volgende reis, de laatste reis voor ik weer in Nederland te vinden ben. Heel gek om over 4 weken weer terug te zijn! Maar wel leuk om iedereen weer te zien!

Het was een hele mooie trip om dit zo te doen als gezin samen. Maar nu is het tijd om weer wat van de wereld te ontdekken, alleen. Nu is het echt tijd om naar Thailand, Maleisië en de laatste bestemming Singapore.

See you soon and thankss!

Er staan weer wat foto’s op mijn insta en er zullen er nog een paar volgen. Ook zullen jullie de verhalen wel horen van papa, mama en Anouk en straks weer van mij?.

Liefs,

Sabrina

Trotse Papa

Was echt een hele gave vakantie Sabrina is een hele goede reisleider

Jolanda renne

Wat leuk dat jullie als gezin dit hebben meegemaakt en erg van genoten hebben.Wat een mooie ervaring . Sabrina nog een fijne vakantie en we zien je over 4 weken weer in Nederland.

Jan en Wilma

Wat geweldig om te lezen hoe leuk en fijn jullie het samen hebben gehad!
Heel mooi om dit samen meegemaakt te mogen hebben? xx

Nicole

Weer prachtig geschreven Sabrina. Fijn dat jullie zo genoten hebben. Xx

Marc en Miriam

Mooi verhaal weer om te lezen. En zeker ook fijn om met z'n allen Brisbane en omstreken te bekijken. Nog een fijne vakantie en tot over 4 weken.

Tante Hilda

Een geweldige reis gehad samen en voor jou alleen nog voor de boeg. Geniet ervan!

Tante lia

Leuk dat jullie zo genoten hebben en nu je reis naar Thailand Maleisië en Singapore. geniet ervan meisje kijk uit naar je verhalen xx

Mama xxx

Zeker weten meisje, het was geweldig, heel veel gedaan en gezien. Je had het prima voor elkaar voor ons, mooi programma in elkaar gezet voor onze reis. Leuke overnachtingsplekjes. Iedere keer weer een verrassing waar we gingen verblijven en slapen. Geniet er nog even van en kom dan maar snel naar huis!! xxx

Oma en Opa

Wat heb je weer een mooie blog geschreven Sabrina.Fijn,dat je zo'n reis in elkaar hebt gezet voor je ouders.We zullen de verhalen morgen wel vsn ze horen.Geniet zelf nog van de laatste 4 weken.Goede reis

ome Alphons

hey? wat gaaf om te lezen, en super om te zien dat jullie het goed hebben gehad. heel fijn dat jullie een pracht vakantie hebben gehad, nu nog even zelf genieten!! geniet ervan en tot snel. xx

Dinie Theuns

Ja Sabrina je bent zeker een hele goede reisleidster. Wat heb je je vader moeder en Anouk veel laten zien van het mooie Australie. Ik heb je moeder al gesproken, wat was ze enthousiast over de mooie vakantie met het hele gezinnetje. Groetjes Dinie en Kees