sabrinaoonincx.reismee.nl

Whale sharks, Manta ray, Westcoast & Outback. HOLIDAY.

Hoi!

Mijn vakantie zit er helaas al weer op, dat betekend ook een stukje dichter bij het einde van dit avontuur. Maar goed eerst zal ik jullie over mijn toffe vakantie vertellen.

Ik heb in 9 dagen meer dan 4200km afgelegd, van Perth naar Broome, een deel van de westkust van Australië. Ik heb daar heel veel toffe dingen gedaan.

We zijn begonnen in Perth, waar ik de groep heb ontmoet. Vanuit daar zijn we naar Nambung Nationaal Park gereden waar je de Pinnacles hebt. Rotsen die gevormd zijn uit lijmstenen. Het was leuk om ze te zien. De volgende dag ben ik naar Kalaburri nationaal park geweest. Daar hebben we een ronde gelopen en ben ik abseilend 20 meter naar beneden gegaan. Om over het randje heen te stappen was doodeng maar ik heb het wel gedaan. Daarna naar een van de twee plekken in de wereld geweest waar bacteriën oxygen in het water produceren. We zijn daarna naar Shell beach gereden. Het was een strand met alleen maar schelpen, heel mooi! Daar hebben we ook de zonsondergang gekeken. Die avond zijn we naar Monkey Mia gereden. Het was een hele mooie plek, we kwamen aan in het donker. En hebben we in de avond naar de sterren liggen kijken op de pier. Je kon daar de sterren heel goed zien, veel vallende sterren gezien dus ook wat wensen. ? In Monkey mia zijn wilde dolfijnen die wel iedere ochtend naar het strand komen voor het ontbijt die gegeven wordt daar.

De dag daarna zijn we naar Coral bay gereden waar ik met manta roggen zou gaan snorkelen. Dat was super tof om te doen, we hebben in de morgen eerst op een reef in de buurt gesnorkeld. Daar hebben we leuke mooie dingen gezien. Daarna was het tijd om met de manta roggen te snorkelen. Wat zijn die beesten snel. Maar het was wel super tof om te doen.

De volgende dag was het DE dag. De dag dat ik met de whale sharks zou gaan snorkelen. Het was super tof om te doen. Toen we in het water lagen klaar om met ze te gaan zwemmen en je zag de whale shark aankomen zwemmen. Dat was een heel gaaf moment. Het zijn de grootste dieren uit de oceaan. Zo’n beest op je af zien komen is zo gaaf. Ze zijn zo groot, je voelt je heel klein naast dat grote beest. En ze zwemmen zo snel dus wij moesten ook heel snel zwemmen. Maar (ik weet het ik heb het al heel vaak gezegd) het was zo gaaf. Een moment wat je nooit meer gaat vergeten.

De dag daarna zijn we doorgereden naar het volgende nationaal park waar we op een camping zouden slapen, in swags. Dus ook onder de sterren. Die dag heb ik een hike gedaan waarbij je moest klimmen, zwemmen en langst een muur moest klimmen en abseilen. We moesten eerst naar beneden, langst watervallen, door water en tussen rotsen door. Het was een super gave tocht om te lopen, maar alles wat we naar beneden moesten lopen, moesten we op de terug weg weer omhoog. Dus dat betekende de plek waar we naar beneden zijn gegaan, moesten we ook weer omhoog klimmen. Dat was nog best lastig. Die avond heb ik buiten onder de sterren geslapen in de swag.

De volgende dag zijn we weer gaan wandelen door het nationaal park waar we geslapen hadden het Karijini’s nationaal park. Daar zijn we bij een waterval geweest die van de Aboriginals is. Het was super mooi.

De laatste dag zijn we naar Broome gereden. De eind bestemming. Het was een heel mooi stadje, klein maar mooi. Daar zijn we eerst naar de oudste openlucht cinema geweest van de wereld. Over een film over een Aboriginal. En hele mooie film. De cinema zelf was ook heel mooi. We hebben de tour afgesloten met de hele groep. We zijn met zijn alle gaan uiteten. Het was een super leuke groep.

We hebben nog wat meer plekken bezocht dan die ik hierboven genoemd heb, maar dan wordt de blog te lang ?. Dus die komen misschien nog wel in de foto’s op insta voorbij.

De twee dagen daarna stonden in het teken van vliegen, eerst van Broome naar Darwin en de dag daarna van Darwin naar Alice Springs. Darwin en Alice spring zijn ook hele mooie plekken. Ik ben er dan niet heel lang geweest maar wat ik ervan gezien heb was het wel mooi!

De 3 dagen daarna zat ik in de Outback. Weer met een groepstour. We zijn naar uluru (ook wel Ayers Rock genoemd) geweest, naar Kata Tjuta en naar de Kings Canyon geweest. Het waren drie mooie rotsen om naar te kijken. En om er rond of over heen te lopen. Natuurlijk ben ik niet op de Ayers Rock geklommen, dat was beter om het niet te doen. We zijn in het donker 520 traptreden opgelopen op de Kings Canyon om daar naar de sterren te kijken en de zonsopgang, het was heel mooi om dat daar te bekijken! Ook heb ik daar kangaroos gezien.

Liefs en tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Trotse Papa

Ik had er al veel van gehoord toen we aan het Skype waren maar het is weer heel mooi geschreven

Kelly

Zo leuk weer om al die verhalen te lezen. Ben nu al benieuwd naar jou volgende avontuur! Geniet ervan!!

Tante lia

Wat heb je weer veel beleeft en moois gezien Sabrina we blijven je volgen was weer leuk om je blog te lezen x

Tante jeanne

Wat gaaf wat je allemaal gedaan hebt in je vakantie. Daar kan je nog lang aan terug denkt. En ook hele mooie foto's gemaakt en ook fijn om te lezen zoals je het schrijft. Sabrina. Nog veel plezier daar XXX

Nicole

Wow gaaf joh! Echt super leuk om je verhalen te lezen. Wat jij in die korte tijd doet en ziet is voor vele een complete bucketlist. Geniet ervan nichtje! Xxx

tante Nel

Kind wat een mooie dingen maak jij mee.

Tante Hilda

Gaaf hoor. Helaas zit deze vakantie er alweer op! Op naar de volgende.

Marjan Hoeven

Wat een stoer verhaal weer Sabrina. Wat maak jij veel mee. Nog veel plezier nog daar down onder.

Mama xxx

Hey meiske, wat een verhaal weer hè!! Kei gaaf om zo te kunnen doen joh, een hele mooie en bijzondere ervaring die nooit meer uit je gedachten gaat. Wel is het fijn om te lezen dat je avontuur bijna is afgelopen......maar dat is een klein beetje eigen belang, haha. We hebben al een paar hele mooie foto's van jou gezien en van je verhalen vernomen. Je geniet nog iedere minuut van dit avontuur en dat is heel fijn. Nu nog een paar weken werken en genieten samen met je hostfamily, nog even de nieuwe au pair inwerken en dan op naar het volgende avontuur!! See you soon................
xxx van je moedertje

Oma en opa

Hoi Sabrina.we hebben via skipe al veel van je gehoord gisteren,maar nu we je blog gelezen hebben komt het nog beter over.Wachten op de vogende.Grts.

Dinie

Oh Sabrina. Wat een fantastische verhalen allemaal. Vooral die geweldige snorkeltochten en het zwemmen met de whale sharks. En die schitterende natuur! Nog ff terug naar je hostgezin en dan met Ma Pa en Anouk weer op pad.Lieve groetjes uit Breda van mij en Kees.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!