sabrinaoonincx.reismee.nl

Vakantie geboekt, Sunshine coast & fietsen

Hoi!

Is het al weer tijd voor een volgende blog? Ja aangezien het toch weer eventjes geleden is.

Ik ben een weekend naar de Sunshine coast geweest. Sliep in een heel gezellig leuk hostel, met gratis BBQ en ontbijt. Die zaterdag zijn we aan het strand gaan liggen, het was een heerlijke dag en hebben heel eventjes in de zee gestaan, die toch te koud was om te zwemmen. We hebben gegeten bij het hostel, de BBQ was best lekker. Die avond zijn we met zijn alle naar een soort van kroegje geweest en hebben daar wat gedronken, toen zijn we weer naar huis gegaan en hebben op zondag lekker aan het strand zitten kletsen en genoten van het lekkere weer. Ook ben ik naar een look-out punt geweest, wat trouwens super mooi was! Die avond hebben we ergens snel wat eten gehaald en weer naar het kroegje geweest, om een spelletje te spelen. Daarna zijn we naar een andere kroeg geweest om Jasmijn haar verjaardag te vieren. Die maandag hebben we langst de boulevard gelopen en hebben we weer stand up peddeling gedaan op de rivier daar, daarna en zijn we weer naar huis gegaan.

Die week was het lekker rustig, mijn hostparents waren veel thuis, dus ik hoefde niet heel veel te werken. De zaterdag zijn we met wat Nederlanders gaan barbecueën op kangaroopoint, door mijn telefoon stonden Jasmijn en ik eerst verkeerd, mijn telefoon zei dat we er al waren dus hebben we de ferry terug gepakt, naar het daadwerkelijke kangaroopoint en hebben we nog even gelopen langst de rivier. Wat super mooi was! De bbq was heel gezellig! De leukste dingen zijn ontstaan daar en heb ik iemand leren kennen die ook van duiken houdt. Hij duikt regelmatig hier in de buurt van Brisbane, het weekend daarop zou hij naar Byron Bay gaan. Ik had iets te enthousiast geroepen dat ik mee zou gaan. Toen ik opzocht wat je daar allemaal kon zien, was ik er toch niet zo zeker van of ik nog wel durfde . Je kan daar twee verschillende soorten haaien, schildpadden, roggen en nog veel meer vissen zien. Mijn hostparents vroegen of ik dat weekend wilde werken, ze vragen het eigenlijk nooit of ik in het weekend wil werken, dus dacht laat ik dat maar doen. En dan kijken of ik de trein kan pakken naar Byron Bay. Dat ging helaas niet. Dus nu gaan we proberen een andere keer te gaan. Die zondag heb ik aan het "strand" in south bank gelegen. En in de avond ben ik gaan uiteten bij Vapiano. Het was lekker om weer een keer een gewone soort pasta te eten. Niets tegen de kookkunsten van mijn hostparents, ze kunnen heel goed koken en eigenlijk is alles altijd lekker, maar ik wilde weer een keer een gewone pasta eten, zoals we ze in Nederland ook kennen.

Die week erna was een best spannende week. Mijn hostdad had zijn examens. Het waren examens dat hij zich kon specialiseren tot een bepaalde soort arts, vraag mij niet welke specialisatie. Al die doktertermen klinken heel leuk, maar snap er maar weinig van. Op vrijdag zou mijn hostdad terug komen en net voor hij het vliegtuig in stapte terug van Syndey naar Brisbane zei hij, ik denk dat ik het niet gehaald heb. Toen we hem ophaalde van het vliegveld zei hij dat hij geslaagd was. Dat was natuurlijk super goed en leuk! Hij was heel blij. Wat terecht was! Die avond ben ik film gaan kijken bij Annabelle en zijn daar ook blijven slapen. De film was niet zo leuk dus hebben vooral gekletst. Die zaterdag zijn we als toeristen in eigen stad Brisbane gaan ontdekken. Op de fiets. Van New farm park naar West End, de hele stad door. Het was leuk! Soms moesten we wel even kijken of we er wel mochten fietsen ja of nee, aangezien je hier soms wel fiestspaden hebt en dan ineens niet meer. Ook mag je hier gewoon op het voetpad fietsen, dus maar gewoon een gok wagen of we goed zaten ja of nee. Die zondag was mijn hostdad jarig en zijn we eerste gaan lunchen en savonds zijn we met de ouders en kinderen van de Kindy van Araliya gaan uiteten, het was een heel gezellig weekend.

Ook heb ik mijn vakantie geboekt, ik vlieg naar de westkust om een groot deel te zien van de westkust, van Perth naar Broome. Van Broome vlieg ik door naar de outback en verblijf ik nog 3 dagen in de outback, voordat ik weer terug naar huis (Brisbane) vlieg. En dit allemaal in twee weken tijd.

Er staat ook weer genoeg op de planning om te doen voor mijn vakantie. De tijd vliegt nu nog sneller voorbij dan voorheen!

Thankss voor het lezen!! Tot de volgende keer!

Liefss!

Papa

Weer mooi geschreven Sabrina. En weer een mooie reis voor de boeg

Nicole

Super om te lezen! Echt zo gaaf wat je daar allemaal meemaakt. Xx

Tante lia

Je hebt weer veel beleefd en genoten daar .was leuk je blog weer te lezen geniet zoveel je kan daar Sabrina !

Tante jeanne

Wat leuk sabrina wat je daar allemaal ziet en mee doe maken. Maar pas op als je gaat duiken tussen de haaien en de roggen. Nog veel plezier sabrina XXX

Tante Sophie

Leuk om weer wat van je avonturen te lezen

ome alphons

super verhaal weer, geniet ervan, maar zo te zien komt dat wel goed! X

Oma en Opa

Weer een leuke blog

Mama xxx

Wat geweldig weer om te lezen, de West kust en de outback.
Spannend!!

T nel

Fijn dat het zo goed gaat lieve groetjes

Tante Hilda

Leuk dat we weer wat van je beleving kunnen lezen. Veel plezier verder met je avontuur.

Miriam

Super leuk geschreven en wat heb je al veel gezien. Geniet er van