sabrinaoonincx.reismee.nl

Diving with Nurse sharks and saying goodbye

Hoi!

This adventure is over, being an Au Pair. Ik heb doei gezegd tegen mijn hostfamily en natuurlijk tegen mijn hostkid. Het was niet altijd even makkelijk maar wat was het een schatje! Ik ga haar zeker missen.

Ik zal maar bij het begin beginnen. Het weekend na mijn vakantie heb ik gewerkt. Maar was ik de maandag daarna vrij. Dus was ik met Annabelle een dagje op pad geweest super leuk!!

Het weekend daarna ben ik eindelijk gaan duiken in Byron Bay want hier in Brisbane kan je niet duiken helaas. Aangekomen bij de duikschool stonden bijna alle spullen al klaar. Het was snel gebeurd om alle spullen te verzamelen en toen was het tijd om naar de zee te gaan. We werden gebracht in busjes met de zodiak erachter. Die werd het water in gereden en wij hielpen de boot meer de zee in. De zee was best pittig, hoge golven en er was een sterke stroming. Maar we zijn op de duikplek gekomen. Ik wist dat er nurse sharks zaten. Maar toch toen ik ze onderwater zag, vond ik dit doodeng! De gids had verteld dat als je op de bodem ging zitten ze dichter op je afkwamen en als je wat bleef zwemmen bleven ze wat op afstand. Dus dat deed ik. Toen kwam er een haai recht op mij afgezwommen. Wat was ik bang! Het blijven tenslotte wel roofdieren. De gids was rustig en dus besloot ik ook om rustig te kunnen zijn. Hij kent de dieren en duikt er tenslotte 3 keer per dag. Daarna kon ik echt gaan genieten van het duiken en de dieren. Er zaten hele mooie en GROTE vissen. Een vis was wel meer dan 1,5 groot en het was geen haai. Het was een paarse goudvis. Ik ben zijn naam vergeten. Ik heb twee duiken gemaakt en het was super vet om te doen!!! Ik heb een angst overwonnen en weer 2 dingen van mijn bucketlist afgestreept. Ik heb twee duiken gemaakt die dag en zeker de tweede duik kon ik nog meer genieten dan de eerste, nu wist ik wat mij te wachten stond.

Het weekend daarna kwam de volgende au pair. Ik vond het heel raar om mijn koffers te pakken en te verhuizen naar de logeerkamer. Het was heel gek. Maar het hoort er wel bij. Tijd om verder te gaan. De nieuwe au pair is heel lief en ze weet van aanpakken dus dat gaat zeker goedkomen!

Vrijdag heb ik papa, mama en Anouk opgehaald van het vliegveld, het was een verassing voor papa en mama maar Anouk had ik het verteld, just in case. Het was voor hun een verassing en ze vonden het heel leuk. Maar voor mij duurde de minuten heel lang… iedere keer dat de deuren open gingen dacht ik zullen ze dat zijn? Uit eindelijk na wat hele lange minuten heb ik ze weer een knuffel kunnen geven na bijna 7 maanden. Nu heb ik ze al wat van de stad laten zien en zijn we uiteten geweest. Daarna zijn zij terug gegaan naar het hostel en ik ben terug naar huis gegaan. Het laatste nachtje thuis slapen. Om de laatste spullen in te pakken vanmorgen. Samen met mijn ouders en zusje zijn we bij mij thuis komen eten. Met iedereen, mijn hostparents en hostkid en mijn ouders. Het was super gezellig, maar toen kwam het moment van afscheid… Het moment om doei te zeggen. Mijn hostkid kwam met hele lieve cadeautjes die zeker mee terug gaan naar Nederland. Een hele lieve kaart en heel wat lieve woorden. Na mijn hostparents een hele dikke knuffel gegeven te hebben kwam de laatste knuffel aan mijn hostkid. Wat was dat een moeilijke knuffel. Ze wilde niet dat ik wegging en en voor eeuwig bleef. Ze bleef maar knuffelen en lieve woorden zeggen. Ze begon ook bijna te huilen, wat het voor mij ook niet makkelijk maakte. Mijn hostdad heeft haar langzaamaan van de knuffel weten los te maken. En haar overgenomen. Wat wel super lief was!

Daarna was het toch echt tijd om in de auto te stappen en op naar het volgende avontuur te gaan.

Nu gaat het grote avontuur beginnen en kijken of ik een goede planning heb gemaakt voor de komende 3 weken. Kijken of ik alles goed geregeld heb voor deze trip met mijn ouders. We zullen het zien ?. Op naar het avontuur wat voor de deur staat. Hoop mijn volgende blog nog hier in Australie te schrijven.

Thankss! en tot het volgende avontuur!!

Reacties

Reacties

Mama xxx

Weer heel wat beleefd daar Sabrina, leuke herinneringen gemaakt!! En dan komt het moment van afscheid. Er is een tijd van komen en gaan. Het was ook superleuk en lief dat we bij jou hostfamily uitgenodigd waren voor een ontbijt met z'n allen! Wat is de tijd snel gegaan zeg!

tante Hilda

Wat een mooi verhaal en een te gek avontuur wat je hebt beleeft. Heel veel plezier samen de komende weken! Succes gids!

Tante lia

Wat heb je weer veel beleeft en leuk geschreven .nu op naar het andere avontuur vakantie met het hele gezin veel plezier daar xxx

Ria Schoenmakers

Hoi Sabrina. Het zit er al op als aupair. Denk dat het best even een dingetje is als je voor de laatste keer weggaat bij dat gezin. Mixed emotions maar dat hoort erbij. Wat fijn dat je na zo' n lange tijd jullie pap en mam en Anouk weer ziet. Nu samen gaan genieten van jullie vakantie en dat gaat zeker lukken ?? groetjes uit Chaam.

marjan hoeven

weer een geweldig verhaal sabrina. En wat een leuke verrassing voor je pa en ma. Nu gezellig door met reizen en dan weer tot ziens in Nederland!

Jolanda renne

Wat een super tijd heb je daar gehad.Weet zeker dat je ook nog 3superweken gaat beleven met je papa, mama en Anouk.Heel veel plezier.Groetjes uit Gilze

tante Nel

ik ben blij te horen dat jullie weer bij elkaar zijn . geniet er maar goed van .en wat een gevoelig afscheid heel veel lieve groetjes .

Jan en Wilma

Wat een leuke blog weer Sabrina, we hebben ervan genoten.
Heel veel plezier samen met het hele gezin, super fijn om weer samen te zijn!
Geniet met volle teugen want dit is wel heel speciaal. Dikke kus van ons ?

ome Alphons

wat en mooi verhaal weer Sabrina, en wat een mooie tijd heb je gehad! nu lekker genieten met z'n allen! ?

Oma en Opa

Heel mooi geschreven Sabrina.Ga nu maar lekker genieten met je ouders en Anouk.
Weet zeker dat de komende weken net zo super zijn. Groeten en kusjes voor iedereen.

Els

Super fijn dat je weer samen bent met je gezinnetje je zult zeker en vast je kindje wel missen en de ouders maak er nog 3 mooie weken van xxx

Sylvia Schaerlaeckens

Fijn dat jullie nu met zijn allen kunnen genieten en wat is het leuk om jou verhalen te lezen.
Volgens mij beleef jij daar de tijd van je leven.
Heel veel groetjes van ons en nog heel veel plezier geniet er van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!