sabrinaoonincx.reismee.nl

Mijn verjaardag, Moreton Island, Noosa

Hoi!

Het is weer tijd voor een nieuwe blog.

Intussen heb ik weer wat dingetjes ondernomen, blijf vooral lezen als je nieuwsgierig bent.

Het weekend na mijn vorige blog, heb ik op zaterdag bij jasmijn geluncht en hebben we daar een film gekeken, we hebben de film room gekeken. Het was een hele mooie film. Die zondag ben ik naar red cliff lagoon geweest, een heel leuk klein plaatsje waar ze een hele lange pier hebben waar je een heel mooi uitzicht hebt op de oceaan en op een klein stukje van Brisbane. We hebben daar lekker geluncht en van het zonnetje genoten.

Het weekend daarna was mijn verjaardag, die heb ik goed gevierd. Ik ben op vrijdag avond naar een silent disco geweest. Het was een hele leuke avond. Het was grappig om te zien en iedereen had andere muziek op, je kon kiezen uit 3 verschillende kanalen, maar als je met iemand wilde kletsen was het ook geen probleem er draaide ook een dj waardoor je dan ook muziek had.

De zaterdag was het dan echt mijn verjaardag, ik ben eerst met mijn host family gaan lunchen voor mijn verjaardag, waar ik mijn cadeautjes kreeg, wat kleine dingentjes; nagellak, ketting en een tasje. En een heel groot cadeau, een backpack voor mijn reis naar de westkust en Outback en als ik klaar ben met werken, Thailand, Maleisië en Singapore. Dat was natuurlijk super lief. Na de lunch ben ik met de vriendinnetjes naar South Bank geweest waar die middag in het park een concert was, de muzikant speelde hele leuke muziek, we hebben daar lekker gezeten en gekletst. In de avond zijn we nog gaan uiteten en daarna ben ik terug naar huis gegaan. Kortom ik heb mijn verjaardag goed gevierd en ben vet goed verwent door mijn host family.

De dag na mijn verjaardag zijn we naar Moreton Island geweest. Het was vroeg uit de veren want om 7 uur moesten we ons melden op de ophaal plek. We zijn met de ferry naar het eiland gegaan. Het was een heel mooi eiland. We hebben gesnorkeld, over het eiland gereden en we hebben sand boarding gedaan. Daarbij moesten we op een houten plank liggen en van de duin naar beneden glijden. Het was best hoog en je moest de voorkant van je board goed omhoog houden, als je dat niet deed, had je een mond vol met zand. En ja ik had een mond vol met zand omdat ik door een klein heuveltje per ongeluk de voorkant van mijn board los liet. Tip: zorg als je het doet, dat je water in de buurt hebt haha. Later zijn we zelf staand van een andere heuvel afgegaan. Zoals je normaal gaat snowboarden. Het was een hele leuke dag!

Het weekend erop ben ik naar de DFO geweest. Het is een grote outlet store waar je bijna alles kunt halen, je kunt het zo gek niet bedenken en je kunt het daar vinden. Ook gewoon normale merken als Adidas en Nike en nog veel meer merken. Ik heb daar nieuwe Nike schoenen gekocht voor maar 35euro.

Het weekend daarna ben ik naar Noosa geweest, alweer. In een van mijn eerste weken ben ik naar Noosa geweest, ik was daar toen maar een dagje. Nu zijn we een heel weekend geweest. Zaterdag ochtend zijn we er naar toe gereden. We hebben daar lekker door Noosa gelopen en hebben we kajaks gehuurd en zijn we de zee opgegaan. En zijn we in de avond gaan uiteten. We hadden gratis cocktails in het hostel, dus dat betekende dat het een leuke stapavond zou worden. Na even in het hostel wat gedronken te hebben zijn ze nog naar een club gegaan. Die zondag ochtend hebben we lekker ontbeten en waren we er klaar voor om daar de hike te gaan lopen. Toen we op het strand kwamen trok ons dat meer dan die hike, ik vond het strand ook wel een goed plan, dus hebben daar lekker in de zon genoten.

Vorig weekend was het ook een heel leuk weekend. Op vrijdag was iedereen vrij, ook was het de laatste dag van Fleur in Brisbane, we zijn in de ochtend eerst wat gaan drinken en hebben we geluncht in de sushi train. In de middag heb ik Fleur nog eventjes geholpen met het poetsen van haar huisje en daarna zijn we gaan uiteten en hebben we nog een drankje gedaan, toen was het tijd om doei te zeggen, Jasmijn is inmiddels ook al vertrokken dus het was heel raar om doei te zeggen tegen zowel Jasmijn als Fleur. Normaal was het tot morgen of volgende week, maar nu was het tot over vier maanden, voordat we elkaar weer kunnen zien, voordat ik terug in NL ben.

De zaterdag hebben we de riverwalk gedaan, we hebben langst de rivier van Brisbane gelopen. Het was een lekkere wandeling en een mooie wandeling, om de rivier ook een keer aan de andere kant te zien en de botanische tuinen in het centrum te zien. In de avond ben ik nog met Nienke naar de film geweest. Het was een hele leuke film.

De zondag zijn we naar Nienke haar huisje geweest, ze woont wat verder weg van Brisbane. Dus het was daar lekker rustig, ze woont in een soort van dalletje. Het was gek om weer koeien te horen en ook om even helemaal niks te horen. Waar ik woon hier, komen regelmatig Ambulances, Brandweer- en politieauto’s voorbij. We hebben daar eerst lekker zitten kletsen en zijn daarna naar mout goot-tha geweest. Waar je over de hele stad kunt uitkijken, daar hebben we ook gepicknickt. Jammer genoeg ging de zon onder aan de andere kant, dus het werd alleen donker, maar ook dat was mooi om te zien.

Afgelopen vrijdag ben ik weer gaan eten op eat street. Het was gezellig en ik had een lekkere Japanse pizza op. Daarna zijn we weer naar de film geweest. De film tag. Het was een hele leuke film! Dit was ook de laatste avond van Nienke. Ik zie haar nog als ze terug is in Brisbane na haar reis. Dus dit was nog geen echte doei.

Gisteren heb ik vooral de reis zo goed als af gemaakt, die ik met mijn ouders en zusje wil gaan doen, de oostkust. De tours die geboekt moeten worden zijn zo goed als geboekt en heb ik de laatste dingentjes gekocht voor mijn vakantie volgende week. Vandaag heb ik eigenlijk niets bijzonders gedaan, deze blog geschreven, alvast mijn backpack ingepakt, voor zover als mogelijk is. Omdat het volgende week schoolvakantie is hier, moet ik de hele week werken. Dus ik dacht het kan maar grootte deels gedaan zijn. En ga ik vanavond uiteten met mijn host family.

Nog 1 weekje werken en dan is het tijd voor vakantie!! De westkust en Outback staan op de planning. Ik heb er heel veel zin in!! Lekker reizen en weer een deel van Australië ontdekken.

Dit was het weer voor deze keer. De foto’s staan weer op mijn instagram.

Liefss en tot na mijn vakantie!

Reacties

Reacties

Mama xxx

Wat leuk weer om te lezen!! Mooi verwoord. Wat je schrijft houden we bij want we spreken je gelukkig regelmatig.......

Marjan hoeven

Leuk verhaal weer Sabrina.

Tante Hilda

Leuk hoor om weer lezen. Alvast een fijne vakantie!

ome alphons

wat super geschreven weer! je kan niet alleen goed babbelen maar ook heel goed schrijven? en hoe kwam dat zand ook al weer in je mond? ? fijne vakantie alvast! ?

Peter oomen

Je blogs zijn ontzettend leuk om te lezen. Ik zeg geniet van alles heel veel. Veel plezier met je vakantie . Groetjes zwarte Piet ?

Dinie Theuns

Hoi Sabrina. Alsnog proficiat. Weer een jaartje ouder en wijzer! Je hebt je verjaardag idd. heel goed gevierd. Verder geniet ik iedere keer weer opnieuw van je uitgebreide blogs.
Alvast een hele fijne vakantie en geniet maar lekker.
Bredase groetjes van mij en ons Keesje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!