sabrinaoonincx.reismee.nl

Dolfijnen, Byron Bay, Anzac Day

Hoi!

Inmiddels ben ik alweer bijna 3 maanden hier, wat vliegt de tijd. Ik geniet nog steeds van elke dag. Doe leuke dingen met vriendinnen en ontdekken Brisbane en omgeving nog steeds:

Het weer is inmiddels wel wat meer winters (lees: koud rond de 15 graden soms) geworden, in de ochtend en in de avond is het kouder en heb je eigenlijk wel een lange broek of een trui nodig, terwijl het overdag nog wel rond de 25 graden is. Soms zelfs nog wel wat warmer.

Ik ben naar de botanische tuin geweest bij Mt coot-tha. Je blijkt er dus twee te hebben, 2 botanische tuinen, dat wist ik niet en toen ik met een vriendinnetje afsprak stonden we beide bij de verkeerde. OEPS! dus we hebben beide onze eigen tuin bezocht waar we op dat moment waren. De tuin zelf was opzich mooi, maar het is herfst hier dus ook de bladeren vallen van de bomen. Het was mooi om dat te zien, maar ik denk dat het in de zomer mooier is. Bij Mt Goot-tha heb je een heel mooi uitkijk punt dat je bijna over de hele stad kan kijken. Het was een hele mooie skyline.

Het weekend erop zijn we naar Wellington Point geweest. Het was een strand waar je over het strand van de kade naar een eiland kan lopen. Je hebt hier in Brisbane geen stranden waar je kan liggen. Dit strand was nogal nat dus als je daar je handdoek zou willen weg leggen mag dat maar dan is wel gelijk alles nat. Het was een hele mooie lekkere wandeling, daar hebben we dan ook nog even lekker genoten en zitten kletsen over van alles en nog wat. Het was zo weer tijd om naar huis te gaan.

Het weekend daarop hebben we weer een bucketlist dingetje kunnen doen: Byron Bay. Byron Bay is een typisch hippie stadje. We kwamen Byron Bay ingereden en je zag er al gelijk een aantal lopen, het was precies zoals ik mij de mensen had voorgesteld. Lopen op blote voeten en dreadlocks. Bij ons hostel aangekomen, konden we niet gelijk inchecken, we waren te vroeg. Dus zijn we eerst maar even lunch gaan halen in het centrum. Terug gekomen bij het hostel, waren we opzoek naar de keuken. We stonden het onszelf hard op af te vragen en toen kwam er een andere Nederlander aan die ons hoorde. Hij vertelde waar de keuken was. Zo blijkt maar weer dat je altijd op moet passen met wat je zegt, je bent dan wel aan de andere kant van de wereld maar ook daar zitten best wat Nederlanders die je gewoon kunnen verstaan. We hadden onze lunch op en die middag hebben we bij het hostel doorgebracht. Het was lekker weer dus hebben we voor onze tent gezeten. We sliepen in een tent, met alleen 5 bedden, licht en elektrischiteit om onze telefoons op te laden. Die avond zijn we gaan stappen daar, eerst in een restaurant wat gedronken en toen opzoek naar een plek waar we konden gaan stappen. We hebben daar een hele gezellige avond gehad. Toen we terug kwamen bij het hostel zijn we ook gelijk gaan slapen. De volgende ochtend zijn we naar de bekende vuurtoren geweest daar. De vuurtoren staat bijna op het meest oostelijke puntje van Australië. En dat hebben we natuurlijk bezocht. Ook waren daar dolfijnen in de zee. Super leuk om die hier te zien. Die dag hebben we ook nog lekker door Byron Bay zelf gelopen. Het was een heel mooi plaatsje!

Anzac day. Het was een feestdag hier in Australië. Mijn hostparents waren vrij en ik dus ook. Ik ben toen met vriendinnen naar southbank geweest. We hebben daar lekker genoten van het heerlijke weer, het was rond de 28 graden en hebben gezellig zitten kletsen. In de avond zijn we nog gaan uiteten. Super leuk en lekker! Het is een dag vanuit vroeger gevierd word. Een soort bevrijdingsdag zoals wij hem in Nederland kennen.

Afgelopen vrijdag was het natuurlijk koningsdag, ook hier werd dat gevierd. Wij zijn met vriendinnen naar de kroeg gegaan. Er waren een hele boel Nederlanders en natuurlijk ook Nederlandse muziek en hapjes. Het was een hele gezellige avond. Het was heel grappig als er mensen buiten Nederlanders binnen kwamen, die hadden dan zo iets van, wat is hier aan de hand? Alles was oranje, bijna iedereen had iets van oranje aan. Het was een avondje uit en we konden veel Nederlands praten. Natuurlijk ook wel wat Engels maar het was bijna alsof we gewoon in Nederland aan het stappen waren.

Zaterdag was ik overdag nog vooral op zoek naar mijn stem die ik die avond daarvoor in de kroeg had laten liggen. Die middag zijn we dan ook rustig naar de bios geweest. Naar de film I feel pretty. Het was een hele leuke film. Na de film zijn we nog een drankje gaan doen in het centrum. En ben ik samen met een paar vriendinnen gaan eten bij Jamie Oliver. Het was een supere lekkere pasta! Zondag zijn we met een paar een hike gaan lopen in Springbrook. Het was een hele mooie wandeling met natuurlijk de twinwaterfalls. Het was heel mooi om die te zien. Het was een wandeling van ongeveer 3 uur. Daarna zijn we gaan eten op Eat Street. Het is een groot plein met allerlei soorten foodtrucks, je kan er vanuit bijna de hele wereld verschillende gerechten eten. Ook hebben ze er live muziek. Het was heel leuk aangekleed.

Mijn hostfamily komt oorspronkelijk uit Sri Lanka. Gisteren hadden ze dan ook een typisch gerecht op vanuit Sri Lanka, omdat ik er niet was en het wel graag wilde proberen, hadden ze voor mij wat overgelaten en vooral het niet pittige gedeelte, dat Araliya, mijn host kid ook kan eten. Aangezien mijn hostparents soms in sommige gerechten, de meest hete pepers stoppen en dan vaak een hele of soms zelfs meer, dat is veel te pittig voor mij.

Thankss en tot de volgende keer! Zoals gewoonlijk staan er weer wat foto's op mijn insta!

Liefs,

Sabrina


Reacties

Reacties

Nicole

Dag nichtje weer super leuk om te lezen. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt daar.

Kelly

Leuk weer om te lezen! ?

Tante lia

Super leuk om je verhaal weer te lezen nog veel plezier daar

Tante Hilda

Hoi Sabrina, weer fijn om te lezen wat je zoal doet daar. Klinkt weer goed. Super.

Alphons

mooi verhaal heb je er weer van gemaakt. fijn dat je zoveel leuke en mooi dingen kan doen daar, geniet ervan! ?

Tante Nel

wat leuk om weer iets te horen van jou.
geniet er nog maar lekker van .maar zo te lezen lukt dat wel . dikke knuffel en tot horens.

Ciska

Tof! Cool! Leuk!
& vooral gezellig om jouw gekwebbel ? te kunnen lezen.
Volgens mij ben je een mega-avontuur aan het beleven. Geniet er van!

Tante jeanne

Wau Sabrina wat heb jij toch al veel gezien. En ook heel leuk zo als je het schrijft heel leuk . Ik hoop dat je inmiddels je stem terug heb gevonden ? Nog veel plezier daar en een dikke knuffel van mij ?

Mama xxx

Hey avonturier, wat geweldig weer om je verhaal te lezen!! Vooral veel kletsen en leuk activiteiten ondernemen, zoveel mogelijk zien, goed bezig!! Ga vooral zo door lieverd!! Morgen is het inderdaad 3 maanden geleden dat je aan deze uitdaging begon, mooi om te zien aan jou dat het zo goed gaat!! Geniet er van, dikke x

Papa

Weer een mooi verhaal Sabrina ik word steeds nieuwsgieriger om jou daar te bezoeken geniet er nog maar van kus papa

Marjan Hoeven

Leuk verhaal sabrina en ok leuk om te lezen dat je zo geniet. Ga zo door en deel het met ons. Hoe gaat het met je Engels. Gaat vast ook veel beter nu. En zijn er een beetje leuke Australische jongens daar? Nou meid geniet er nog van en nu al weer benieuwd naar je volgende verhaal.

Oma en Opa

Fijn dat je zo geniet.Dan genieten wij ook van je verhalen.
Wachten weer op je volgende blog.Grts

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!