sabrinaoonincx.reismee.nl

Alweer 3 weken hier

Hoi!!

Aangezien de site waarop ik mijn vorige blog schreef, niet meer mee wilt werken, doe ik het via deze site. Mocht je die gemist hebben en toch nog willen lezen, scrol dan even door mijn facebookpagina en je komt hem vanzelf tegen. Ik ga proberen, met nadruk op proberen, deze blog zo kort mogelijk te houden.

Ik ben inmiddels alweer 3 weken hier. Ik heb het nog steeds naar mijn zin en het voelt nog steeds als vakantie. De tijd vliegt. Ik heb nog genoeg te doen en dingen die ik wil zien, ontdekken. Maar daar heb ik gelukkig nog 6 maanden voor, ja je leest het goed, 6 maanden. Het gezin heeft een nieuwe volgende Au Pair gevonden, zij kan pas half augustus starten, dus blijf ik langer, ik blijf tot 25 augustus hier in het gezin. Ik vind het een gek idee dat ze nu al een nieuwe Au Pair hebben, terwijl ik hier nog geen maand ben. Maar goed als ik terug ga kijken naar hoelang het bij mij geduurt heeft van het eerste skype gesprek, de definitieve mail, en uiteindelijk het vertrek. Heeft er bij mij ook 5 maanden tussen gezeten. Maar goed dat duurt nog eventjes, dus nu terug naar nu.

De eerste weken zitten erop. De eerste week ging goed, het was gezellig met de vorige Au Pair. Zij heeft mij de belangrijkste plekken laten zien. Waar ik het meisje naar toe moet brengen, de kindy, een peuterspeelzaal waar ze 2/3 dagen in de week naar toe gaat en de playgroup waar ze op vrijdag heen zal gaan. Ook heeft ze mij een van de highlights laten zien van Brisbane, South bank. Een heel leuk mooi centraal park. Die week ging het goed, het zat vol met nieuwe indrukken, dingen om te leren, zien en vooral dingen die je hier moet doen. Het ging goed met het meisje en de ouders. In dat weekend heb ik zaterdag een lunch gehad, een afscheidslunch omdat het de laatste dag van de vorige Aupair was. Dat was erg gezellig. Ook ben ik die avond naar een Au Pair meeting geweest. Het was gezellig en heb er leuke mensen ontmoet. Ik ben er wel achter, dat als ik met Nederlanders afspreek, dat we moeten oppassen met wat we zeggen, hier zitten heel veel Duitse Au Pairs. Het was een hele gezellige avond, alleen moest ik al weer vroeg naar huis. Ik was de sleutel vergeten. Handig!

De tweede week, en dus mijn eerste week alleen was een uitdaging! Ik mag dan wel ervaring hebben met werken met kinderen. Het meisje was mij langst alle kanten aan het testen. Als ik zei nee, wilde zij ja. Als ik links wilde ging zij rechts. Goede communicatie en eerlijkheid waren heel belangrijk. Gelukkig zitten we met zijn 3e op een lijn en staan ze achter de keuzes die ik maak. Als ik zeg nee, zeggen zij dat ook. Heel fijn dus. Het is voor nu belangrijk dat we met zijn 3e op een lijn blijven zitten. Dat weekend had ik een heel leuk weekend. Op zaterdag ben ik met Nederlanders naar een markt geweest, aan de andere kant van de stad. Het was gezellig en daar hebben we nog wat gedronken. Op de terug weg ben ik ergens random uit de bus gestapt en ben ik gaan kijken waar ik uit zou komen. Ik kwam in het centrum van de stad uit. Nadat ik daar even rond gelopen heb, ben ik verder naar huis gegaan. Ja het voelt hier al als thuis. Heel vertrouwd en warm. Die zondag ben ik naar Noosa geweest, zo'n twee uur rijden van Brisbane. Het is een heel mooi natuurpark, waarvan je wat foto's kan zien op mijn instagram. We hebben daar eerst gelopen door het park, daarna hadden we een bbq en na de bbq hebben we een les stand-up peddeling gehad. Het was makkelijker dan ik dacht. Het is een kwestie van je evenwicht houden en niet twijfelen vooral niet twijfelen. Dan blijf je wel staan. Die avond hebben we daar ook de zonsondergang gekeken. Ik ga zeker nog een keer terug naar deze plek!

De derde week zit er ook al weer op. Het gaat een stuk beter, ik kan nu alle kanten op met het meisje. Een goed teken dus! De dagen vliegen voorbij. We hebben weer van alles gezien en ontdekt in deze stad. Het is nog wel zoeken naar een ritme, de ouders hebben beide een nieuwe baan, sinds de eerste week dat ik hier ben, maar samen komen we daar wel uit. Het is gewoon zoeken en helpen waar nodig. Het voelt nog echt alsof ik op vakantie ben in plaats van werken. Een vakantie waarvoor ik betaald krijg.(ik heb het al eerder gezegd ik weet het . Dus dat is een goed teken!

Ik ga maar eens afsluiten, de volgende blog ga ik proberen korter te houden, maar ik kan niet beloven dat dat lukt.

Liefs!

Reacties

Reacties

nel svchuncken

hoi hoi wat fijn dat het goed met je gaat dikke knuffel van mij

nel schuncken

wat heb je een leuk filmpje gestuurd

Hilda

Wat fijn dat het goed gaat en voelt als een betaalde vakantie! Geniet ervan.

Trotse Papa

Geweldig mooi verwoord kijk nu alweer uit naar je volgende blog

Fleur

Wow wat heb jij al veel gezien en gedaan! Fijn dat het zo goed gaat!

Yvon

Nice!!! Weeral leuk verwoord! Ben TROTS op je! Geniet ervan!Fijn te lezen& SUCCES nog! Goed dat 'alle neuzen' nu de zelfde kant op staan.
Dikke knuffel, liefs uit Reusel X

Oma en Opa

Leuke blog.Fijn dat het goed gaat.Ook nog tijd gehad om aan mijn verjaardag te denken. Heb je kaart ontvangen.Ook het skipen op de vroege morgen voor jou vonden wij geweldig.Dikke knuffel van ons.

Ciska

Wat een gezelligheid om je zo te lezen. Net alsof ik je hoor praten .... hihi. Maar heel fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!